Salgsbetingelser

 

1. Generelt

Refurnish by Loopr drives av Loopr AS, organisasjonsnummer 912177823. Vår forretningsadresse er Selma Ellefsens vei 8, 0581 Oslo, Norge. Du kan kontakte oss via e-post på refurnish@loopr.no eller telefon 90201090.

Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer fra vår nettbutikk Refurnish.no. Ved å gjennomføre en bestilling aksepterer kunden våre salgsbetingelser.

2. Partene

Selger: Loopr AS, org.nr 912177823
Kjøper: Den personen som foretar en bestilling via vår nettbutikk.

3. Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og eksklusive merverdiavgift (mva) med mindre annet er spesifisert. Frakt, montering og emballasje kan komme i tillegg dersom dette ikke er inkludert i avtalen.

4. Ordrebekreftelse

Bestillinger og ordrebekreftelser skal bekreftes skriftlig via e-post eller gjennom en separat avtale. Før dette er gjort, er ikke avtalen bindende for Loopr AS.

5. Betaling

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder:

  • Faktura (med betalingsbetingelser etter avtale)
  • Kortbetaling via Stripe
  • Vipps

Ved betaling med Vipps eller kort trekkes beløpet umiddelbart ved gjennomført bestilling. Ved fakturabetaling gjelder forfallsdato som spesifisert i fakturaen.

6. Levering

Normal leveringstid er 2–10 virkedager avhengig av lagerstatus og transportør. Vi sender varene så raskt som mulig etter bekreftet betaling.

Hvis det oppstår forsinkelser utenfor vår kontroll, vil vi informere kunden om dette.

7. Mottak og kontroll av varer

Kunden plikter å kontrollere mottatte varer umiddelbart etter levering. Eventuelle feil, mangler eller skader må rapporteres skriftlig til oss innen rimelig tid.

8. Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven.

For å benytte angreretten må kunden gi oss skriftlig beskjed innen 14 dager fra varen er mottatt via e-post til refurnish@loopr.no. Kunden må returnere varen for egen regning til vårt utsalgssted på Selma Ellefsens vei 8, 0581 Oslo.

Varen må være i samme stand som ved mottak. Eventuell verdireduksjon som følge av bruk eller skade kan føre til reduksjon i refusjonsbeløpet.

Angreretten gjelder ikke for varer hentet gratis.

9. Reklamasjon og kjøpsvilkår for brukte varer

Brukte varer selges "som de er", og mindre kosmetiske skader som riper og merker må forventes. Vi garanterer at produktene er funksjonelle ved salg, men tilbyr ingen videre garanti.

Dersom en vare har vesentlige feil eller avviker fra produktbeskrivelsen, må reklamasjon skje umiddelbart. Kunden må kontakte oss skriftlig på refurnish@loopr.no med beskrivelse og bilder av feilen.

Vi refunderer ikke frakt- eller returkostnader ved reklamasjon, med mindre feilen skyldes grov uaktsomhet fra vår side.

10. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Ved mangler på varen gjelder forbrukerkjøpslovens reklamasjonsregler. Kunden har rett til å reklamere på en vare innen 2 mnd etter kjøpet, forutsatt at mangelen ikke skyldes normal slitasje eller feil bruk.

Reklamasjoner sendes skriftlig til refurnish@loopr.no med beskrivelse av feilen samt bilder ved behov.

11. Transportskader

Vi er ikke ansvarlige for transportskader på varer som sendes med eksterne transportører bestilt av kunden. Ved slike tilfeller må kunden ta saken opp direkte med transportøren.

Dersom vi selv utfører leveransen, er vi ansvarlige for eventuelle skader under transport.

12. Avbestilling av ordre

Dersom en kunde ønsker å avbestille en ordre etter at den er bekreftet, kan det påløpe et avbestillingsgebyr for å dekke administrative kostnader og andre utgifter som har oppstått.

Loopr AS forbeholder seg retten til å kansellere en ordre selv etter bekreftelse, dersom den fysiske beholdningen ikke stemmer med registrert lagerstatus. I slike tilfeller vil vi forsøke å tilby alternative varer.

13. Ansvarsbegrensning

Loopr AS er ikke ansvarlig for indirekte tap eller følgeskader som følge av feil, forsinkelser eller mangler ved produkter eller tjenester.

14. Konfliktløsning

Vi etterstreber å løse alle tvister i minnelighet. Dersom enighet ikke oppnås, kan saken bringes inn for Forbrukertilsynet.

Dersom konflikten ikke løses via Forbrukertilsynet, kan saken bringes inn for Forbrukerklageutvalget eller alminnelige domstoler.

Lagt til i handlekurv

Welcome to Shopify Store

I act like: